Bimbo

Vi är osams. Eller rättare skrivet;
jag bråkar, han försöker förstå varför.
Önskar jag själv visste. Bråk om ingenting,
egentligen. Svartsjuka, löjliga, äckliga känsla.
 
Förtvivlan, osäkerhet. Bor bara hos mig,
inte hos honom. Det borde jag vara svartsjuk på.
Inget annat. Hur många gånger ska jag behöva
kräva förklaring, förtydligande, innan jag förstår?
 
Hur många gånger till kommer han att orka,
tycka jag har rätt att kräva svar på påhittad idioti?
Herregud, han vill bli min man! Är inte det nog?
Hur trög är jag, hur svårt kan man göra något enkelt?
 
Baahhhh!
 
 
Vad vet du/han? Om någonting?
Alla svek, otrohet, lögner, skitprat,
Och den inre rösten som ständigt viskar;
Varför skulle inte han vara som alla andra?
 
En som sårar, sviker, lämnar, är ett svin...
För enligt min historia hänger allt det ihop,
Att älska någon innebär att döda,
förstöra, förgöra, förminska, överge.
 
Varför (varför, varför, varför)?
Varför skulle det ändras nu?
Vad ihelvetesjävlaskithål är ändrat?
Jag är ju fortfarande den jag är, typ miffo.
 
Andas djupt.
 
Kommer till sans, blir sams.
Han är ju faktiskt den som vet.
Inte allt, men nära nog. Försöker.
Ja, han försöker faktiskt älska mig.
 
För den jag är. Eller kanske just därför.
Vet att han gör det. Älskar.
Men ändå. Ni måste förstå mina tvivel.
Jag är som jag är. Jag är "sån". Alltid.
 
Hur skulle jag vara som "lycklig"?
Jag vet inte. Har aldrig vågat vara det.
Han får mig vilja våga vara. Lycklig.
Och det skrämmer skiten ur mig. Totalt.

Kommentarer
Postat av: Maria

Älskade! Det är ett jättesteg att ta, detta att våga vara lycklig och att våga tro. Men när det känns rätt så måste man våga. Och det är värt det, tro mig. Förstår vad du känner, har känt likadant själv och det var så väldigt nära att jag inte vågade men jag gjorde det. Jag bestämde mig för att ta klivet och det är det bästa jag gjort i hela mitt liv. Du är modigare och starkare än du tror!<3 <3 <3

2012-11-20 @ 11:10:39
Postat av: Barpadda

Älskade M! Tack för fina, kloka ord. Jag vågade, bestämde mig för att lycka finns. Vi ses för sällan, saknar dig massor! <3

2012-12-09 @ 18:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0