The meeting

Möter upp den unga och söta,
fullt medveten om idiotin,
men behövde se honom igen,
försöka få några svar.

Det är som tiden stått stilla,
vi tar vid, nästan, där vi var
den där gången vi bestämde
att det var över.

Vi pratar om ingenting,
äter middag, sitter nära,
småmyser, har det bra,
uppdaterar strunt.

Känslan av kontroll,
att han inte berör,
inte är något för mig,
inte nu längre.

Kvällen flyter på fint,
jag klarar det här,
vi kan bara vara,
skiljas som vänner.

Tills han rör vid mig,
tveksamt, försiktigt,
tills hans läppar mjukt
nuddar mina.

Kroppen reagerar starkt,
viljan, lusten, saknaden
väcks brutalt till liv,
återfinns.

Vi somnar nära, nära,
som förr, som alltid,
behaglig enkelhet,
konstigt vackert.

Morgon efter på rutin,
stress, trötthet, kaffe,
morgonpendel, osäkerhet,
vad händer nu?

Enkel kyss till avsked,
kaos i rusningstrafik,
löfte om att höras,
vad gör jag, vi nu?

Kvar återstår bara väntan...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0