Fuck bureaucracy

Byråkraten säger; Du har väl inte glömt spelreglerna?
Paddan tänker; Din idiot, det var jag som bestämde dom...

Och där fick jag helt enkelt nog av byråkrati.
18 månader som "den andra" räcker.

Är så trött på hans tjatande, snokande frågor.
Trött på hur jävla snygg jag tycker att han är.

Är så less på att han aldrig kan passa tiden.
Less på hans perfekta yttre, tillknäpptheten.

Stör mig på hur han måste vika sina kläder.
Hur störda hans jävla rutiner är, alltid samma.

Blir uttråkad av hans intresse av mitt liv.
Provocerad av hans borgerlighet, det falska.

Förbannad över att behöva anpassa mig.
Sur som fan att jag tillåtit det för länge.

Byråkraten säger; Vi ses snart igen då, sexy!
Paddan småler till svar, men tänker; Skulle inte tro det...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0