Pyramid song

Vad än min sjuka hjärna producerar nu,
vad än mina fingrar känner behov av att skriva,
vad än mitt sargade hjärta anbefaller att känna,
så saknas fokus, medvetenhet om det som är viktigt.
 
Vem bryr sig om paranoia, mani, just nu?
Vem orkar bry sig om löjliga mänskliga begär nu?
Vem bryr sig om kärleksproblem för tillfället?
Det finns så mycket annat att prioritera just nu.
 
Försöker fokusera.
 
Så jag registrerar kärlek på enkel nivå.
Tolv pärlor på tråd betyder allt just nu.
En viskning i mitt öra, små enkla ord om tillit
blir avgörande för framtida hopp, att kärlek finns.
 
Gör det möjligt att se framåt, inse livets storhet.
Att allt är möjligt, livets kraft är en evighet, en cirkel.
Som inget kan bryta, bara godhet överlever.
Att det goda återvinns, på bästa tänkbara sätt.
 
Kärleken måste vinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0