Midsommar

Åker västerut, önskar rationella tankar.
Att veta, skapa klarhet, finna svar.
Vi är enkla, han är en bra man, mycket bra.
Men den rätta för mig? Jag för honom?
 
Vi har det fint, grejt, löövli, umgås, är.
Inga problem alls, med något.
Förutom sexet, det finns inte.
Ligga är det sista jag vill.
 
Iaf med honom, den jag älskar.
På alla sätt och vis, alltid.
Så skyller på alkohol, omständigheter.
Att vi inte kan, jag inte vill, typ.
 
Men båda vet att vi lurar oss själva.
Just det där finns inte mellan oss.
Och det gör mig bedrövad som fan.
Vem är jag att avfärda?
 
Vemodet infinner sig, som vanligt.
Varför kan det inte vara vi?
Vilken rätt har jag att inte öppna upp,
att tacka nej till ett vackert liv?

~
 
Åker österut, önskar emotionella tankar.
Att känna, veta, finna svar i hjärtat.
Vi är enkla, på ett bra, fint sätt.
Men räcker det? För mig? För honom?
 
Vi har älskat varandra i så många år.
Utan resultat, utan beslut.
Kanske ska vi bara låta det vara.
Vänskap, den bästa av alla.
 
Eller?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0