Good stuff! (något försenad uppdatering...)

Godkänd på examensarbetet, bra betyg,
plugget är över, har officiellt tagit examen,
vi fixade det, mitt kära litet C och jag.

Ingen mer tentaångest (bara en liten kvar),
byter högskolepoäng mot lönebesked,
en levnadsbar ekonomi väntar.

En lång, jobbig, underbar tid är över,
en ny spännande, utmanande väntar,
framtiden känns lärorik och givande.

Har börjat jobba, trivs superfint, känns helrätt,
underbara busungar, två fantastiska kollegor,
högt tak, skratt, uppriktighet, äkta värme.

Insikt (igen) över vilka fina vänner jag har,
och som alltid en stöttande, älskad familj,
hur ljuset sprider sig sakta i mitt liv.

Kultur och musik är bokat och väntar,
(kärleken också, enligt Jocke),
hoppet finns, tilltron likaså.

Det går bra för mina nära kära,
lycka finns, är och stannar,
så som det alltid ska vara.

Och snart (kanske, kanske) skriver jag
på ett första hands kontrakt, får eget,
ett nytt hem som bara är mitt.

Puss!




Kommentarer
Postat av: Carro

<3

2012-03-04 @ 13:15:20
URL: http://feledii.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0