The truth

Allting handlar om vad du vill,
vad du vill ha ut av något.
Relationer, förhållanden, kontakter
personlig vinning, makt, kontroll.
 
Du är så genomskinlig raring,
så jagfixerad, enkel att läsa.
Lätt att genomskåda, din narcissism,
ditt bekräftelsebehov, egoism.
 
Har haft överseende med det,
försvarat, förklarat, förstått.
Men det är nog nu, överspelat.
Orkar inte ge mer, är klar.
 
Det du vill ha kan jag inte ge.
Inte längre, inte mer.
Ditt sökande är inte mitt,
kommer aldrig att bli.
 
Så, jag låter dig veta,
på det enda sätt jag kan.
Brutalt, sanningsenligt,
när du minst anande det.
 
Du tar det som förväntat.,
skyller på omständigheter.
Någon annan, absolut inte du,
alla andra missförstår, gör fel.
 
Förlåt, men du gör detta,
du skapar situationerna.
Sorry gums, det är inte mitt fel,
jag kunde vara så mycket mer.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Hmmm

2012-12-11 @ 22:54:15
URL: http://feledii.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0