Fallerallera, jag fallerar...

Behöver jag förklara bristen på ord?
Min pissiga frånvaro av uppdatering?
försakelse på närvaro under den här tiden?
 
Ni som känner mig vet, antar jag egoistiskt,
hur jag avskyr den här tiden på året,
hur ful den gör mig, ångesten som mal.
 
För er som, mot förmodan, inte vet,
ska jag uttrycka mig kortfattat;
Jag hatar jul och allt vad det innebär.
 
Nej, ser inga tindrande ögon i skiten.
Orkar inte, vill inte vara delaktig.
Känns påtvingat, köpt låtsasglädje.
 
Spelad harmoni, fejkad gemenskap,
finner ingen lycka i hysterin.
Finns viktigare saker att bry sig om.
 
Vad/vem är du för mig resten av året?
Någon jag uppskattar, älskar?
Som jag vill ha närvarande, finnas för.
 
Om jag inte vill det hela tiden,
varför ska jag låtsas just nu?
Bara för att? Konsumera mera?
 
Det som är viktigt, finns alltid,
ska aldrig behövas köpas.
Din, min, kärlek, viljan till närhet.
 
Så, jag deppar ihop dessa tider,
vägrar delta i vadsomhelst.
För jag känner varje dag, alltid.
 
Att jag borde uppskatta dig mer,
finnas till i tid och otid.
Vara din vän hela året, ständigt.
 
Ok?
Är jag fel ute?
Ok, men skjut mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0