Alltså... (fan vet)

Jag älskar mitt jobb, tro inget annat.
Men det äter upp mig totalt just nu.
Kanske är det just kärleken som är knas,
att jag vill så mycket mer än vad jag orkar.
 
Ständigt ångest över att inte räcka till, finnas.
Stress, tidsbrist, förlorat tålamod och mer ångest.
Kanske är jag inte den pedagog jag önskar vara.
Kanske är jag det, bränner ut mig själv just därför.
 
Men det finns ett tak för vad man mäktar med,
även för mig, hur svårt det än är att inse, förstå.
Jag älskar barnen, vill ge dom allt, helst lite till.
Men till vilket pris? Vad är jag beredd att betala?
 
Situationen är ohållbar, jag vet.
Men vad göra? Vad i helvete ska jag göra?
Kan inte bara sluta vara "jag" för att orka.
Kan inte fortsätta vara "jag" utan att gå sönder.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Det du kan göra är att säga upp dig. Hur mycket du än älskar barnen så håller det inte. Dom måste börja inse det. Helt jävla sjukt är vad det är!

2012-12-08 @ 00:30:17
URL: http://feledii.wordpress.com
Postat av: Barpadda

Jag tänker tanken varje dag fina Carro, men sen tänker jag längre... Hur skulle det se ut i mina referenser? Vem vill anställa mig i typ 6 månader? Och har jag råd med det? Hur kommer det bli för barnen (gamla som nya)? Du vet vad jag menar. Bajs.

2012-12-09 @ 18:18:40
Postat av: Carro

Men där är ju felet..vad spelar det för roll i dina referenser, alla vill ha dig ändå! Det är ju inte så att du har jobbat ett år på 20 ställen och hållt på och bytt hela livet. Man måste ju få byta arbetsplats :) Jag tror att dom flesta är mer nöjda med att få dig i 6 månader än inte alls, så det så!

Och jaa..tyvärr är det ju det där med barnen. Det är väl dom som "lider" mest av det i så fall. Men dom skulle ju överleva det. Skulle ju inte skada om dom lite högre upp började inse vilken jävla skit ni får stå ut med så att dom gör något åt det..

Men ja..klart det är bajs. Vad annars?

2012-12-10 @ 20:15:43
URL: http://feledii.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0