Dag vag

Berättar för mentor om den unga och söta,
hur jag verkligen inte vet, inte får förnimmelse
i hans närhet, hur förundrande det lämnar mig.

Hon, klok som alltid, menar att jag träffat en mur,
det är sånt som händer emellanåt, bara att acceptera,
inte låta mig förledas av förvirring, utan låta det ta tid.

För frågan är om han är vag eller döljer känsligheten,
så där som du själv undanhåller ditt djup, säger mentor,
för han är ju inte elak på något sätt, eller hur?

Nej, den unga och söta är snäll, svarar jag,
men orkar inte med att inte veta, även då mina egna
känslor är outredda, fast i limbo, gör mig osäker.

Idag ska, måste jag ställa frågan
även om jag inte är förberedd eller
vet hur jag ska göra med svaret.

(Dag vag är ett elakt namn, eller hur? men roligt...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0