What's up, buttercup?

Och jag skulle kunna (borde?) skriva ett långt,
besviket, argt och garanterat bittert inlägg
om låtsasvänner, falskhet, idioti, otrohet,
vemod, avundsjuka och energislukande egoister.

Och jag skulle kunna (borde?) skriva en lång
helvetisk och garanterad mörk situationsanalys
om svek, utnyttjande, frustration, illvilja,
kåthet, förvirring, övervikt och satans, jävla skitprat.

Men jag gör det inte, hur gärna jag än vill (borde?),
försöker vara storsint, förstående, förlåtande,
Min tilltro till mänskligheten har raserats ytterligare,
hur många gånger till ska jag behöva förklara och försvara?

Annars?
Sista delen av tentan inlämnad,
dock fyra timmar för sent.
(orka bry?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0