Last goodbye?

Sänker garden helt inför Säljaren,
varför vet jag inte, är låg.
Blottar mig totalt, visar det fula,
försöker förklara vad som sker.

Gråter utan att skämmas,
undrar om han skräms,
vågar knappt ha ögonkontakt
eller svara på hans frågor.

Säljaren går på tufft,
kräver svar och reflektion,
vet att han gör det av omtanke,
att han vill få mig må bättre.

Men jag vet inte

Hamnar i försvarsposition,
fast jag inte vill, blir sårad
känner mig missförstådd,
egoistisk, liten och ful.

Samlar mod, låter orden uttalas;
Vi ska inte ligga mer.
Säljaren säger ok, visst,
utan vidare frågor om varför.

Kommer överrens om att
fortsätta hålla kontakt
vara vänner, umgås,
Säljaren lämnar med en kram.


Men jag vet inte



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0