Should I?

Borde skriva om ambivalensen inför den unga och söta,
om tårarna som föll, mina tvivel, min längtan, magontet,
fina ord han skickar, viljan, ångesten, eventuellt besök,
att jag fortfarande inte vet vad han är.

Borde skriva om min ankomst till tråkstaden,
vänner, jobb, värmen, stressen, trött rygg,
värkande fötter, hur det känns att vara här igen.

Borde skriva om hur jag och kollegan ses över enkel middag,
hur mina känslor envisas med att komma tillbaka för underbar, lång man,
hur vi vilar nära, hur det känns när han kysser min panna när jag lämnar,
min undran om kollegan vill igen eller utnyttjar min lättillgänglighet.

Borde skriva om hur rörigt allt praktiskt är just nu, fattigt,
att inte ha någonstans att bo i höst, ha sitt hem i förråd,
vara inneboende, beroende av andras beslut och oordning.

Men saknar ork, tid, lust, inspiration,
sorry

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0