Men är det kärlek?

Fascineras av det där rödlätta hans tröja döljer,
fräknarna han antagligen skäms över
som jag finner så tilltalande, vackert

Hur jag vill ha honom naken, blottad
gå på upptäcktsfärd över hans hud
hitta allt det där alla andra missat


Ett litet ärr där, ett större nån annanstans
små gudomliga misstag som gör det perfekt
en kropp jag längtar efter, vill känna nära

 

Fast ännu hellre vill jag ha det mentala
den där blicken av intensitet
när mina tankar fångar hans intresse

 

Undrar om han vet hur jag uppskattar
hans begåvade hjärna, nörderiet,
hur han utmanar mitt sinne

 

Att jag är förförd av meningsskapandet,
aldrig sinande, alltid givande samtal
om vad som helst och allt annat

 

Hur han vågade ge mig ärlighet,
den där uppriktigheten
som jag så sällan får

 

Vänskap ska inte förringas
det vackra inte förminskas
ibland tillåtas vara nära nog




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0