Blessed

Igår var det ett år sedan
min bedårande guddotter
bestämde sig för att
komma till den här världen.

Ett år har gått sedan
jag kom hem från rallyskogen
för att få hålla hennes
lilla varma kropp nära min.

Ett år sedan mitt hjärta
svämmade över av stolthet,
kärlek, en vilja att alltid
finnas till, vara nära.

Ett år sedan förfrågan om
uppdrag, tillit, förtroende,
ett löfte jag aldrig kommer
att bryta, ge upp, släppa.

I ett år har mitt vackra
bonusbarn förgyllt mitt liv,
berikat, skänkt glädje,
framtidstro och kärlek.

Underbara varelse,
låt alltid lycka lysa på dig,
din fantastiska syster
och fina föräldrar.

Må solen ge dig kraft,
månen styrka, jorden vilja
att leva fullt ut, våga vara,
sprida glädje.

Jag finns här för dig,
ständigt, alltid,
vad som än händer
älskar jag dig, för evigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0