"Ragga lite"

I någon slags form av att släta över,
minimalisera situationen,
uppmanar the prince of darkness
mig att "gå ut och ragga lite".

Jag följer hans ord, går på
studentpub, favorithak och båten.
Släpper loss, dansar, flirtar,
struntar i spärrar och regler.

Jag har en snygg kväll,
är social, sprallig, halvgalen,
smart, oemotståndlig,
njuter av uppmärksamheten.

Fullt medveten om kommande ångest
kysser jag byråkraten öppet, villigt,
på dansgolvet, i taxin, hela natten,
och jag gör det så bra.

Byråkraten är ung, snygg, smart,
singel, högutbildad, vill mer.
Jag skyller på what ever,
lämnar mitt nummer, stänger dörren.

För älskling, raggandet har aldrig varit
ett problem för mig (som det är för dig),
det är allt det där andra,
som kommer sen, som inte funkar.

Så, kanske är det du som borde
gå ut och "ragga lite",
träffa okända, våga vara,
istället för att ligga med mina vänner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0