Dagar som gått

Byråkraten vill ses, tackar nej,
fast min kropp vill ha honom.

Passar underbara prinsessor,
små starka, vackra ljus i mitt mörker.

Åker på rockkryssning, ger fan i allt,
dricker alkohol till frukost.

Går i land, ensam och trasig,
förvirrat samtal med T, han mår likadant.

Audition som går bra,
är del av amatöruppsättning.

Bråkar med the prince of darkness,
pga skitsaker, men blev bara less.

Pratar med skitungen,
saknaden är brutal.

Återfall med Liten,
stort behov av bekräftelse.

Besök i verkligheten,
underbara barn och pedagoger.

Utlämnande, givande kvällskurs,
självförtroende som växer.

Älskade I hör av sig,
bokar besök och nörderi.

Liten gör mig riktigt sur,
kommer på varför, måste bryta.

Krävande repetition,
kanske kommer jag att klara det.

Kaffe med Säljaren,
han har något intressant.

Utgånget SL-kort,
omoraliskt pank.

Kommer ihåg Kollegans födelsedag,
spontan längtat efter underbar man.

Roliga sms från Säljaren,
undrar om han är sann.

Energitjuven fortsätter sluka,
vad fan ska jag göra?

Tvättstuga och plugg med E,
slutar med vinterapi.

Krogbesök med fina vänner,
springer på Liten, allt dör.

Liten blir svartsjuk och sur,
jag lämnar honom där.

Aldrig mer ska jag låta
något korkat slösa min tid.

Långt samtal med mentor,
tjuvröker under fläkten.

Efter med studierna,
vet inte hur jag ska orka.

Ja, det var väl typ allt
och inget alls.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0