Lost love

Har tappat musiken,
kan inte sjunga längre,
känner mig trasig,
halv, saknar min kärlek.

Flera månader utan
glädjen att sjunga,
att avreagera, gråta,
skratta, vråla, släppa ut.

Vart är min livsnerv?

Kör säkra kort;
Matt, Thom, PJ
Men inget händer,
det är bara tomt.

Kämpar vidare med
Morrissey, Jeff, Logh,
R.E.M, Kent, Cohen,
samma tysta resultat.

Är jag död inuti?

Inom mig kan jag allt,
ackorden, texterna, tonerna,
allt det där som brukade förföra,
skänka glädje, tröst, göra mig hel.

Jag mimar med, oinspirerad,
inte ett ord över mina läppar,
inte en ton kommer ur min mun,
allt känns blahablahablaha.

Vad händer om kärleken är förlorad?

Försöker med något enklare,
kommersiell pop, gammal rock,
knasigt, klassiskt, astungt,
men inget händer.

Trots singel i eget hem,
avsaknad av hänsyn,
nya högtalare, rejält uppskruvade,
inte ett ljud ur min strupe.

Är jag död på riktigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0