Ego girl (lö kv)

Försöker vara som vanligt,
utan framgång.
Bekräftelsebehovet tar överhand.
Bokar en idiotisk träff,
som jag struntar blankt i.
Drar med mig E på lortkrog,
måste ut, göra något.
Det börjar lugnt,
men givetvis spårar det.
Spräcker redan obefintliga budget,
dricker alkohol i mängder.
Fembarnspappan är på stället,
jag hälsar artigt, inget mer.
Jag flörtar obehindrat,
njuter av uppmärksamheten.
Känner mig nästan snygg,
låter männen hållas.
Fembarnspappan håller koll,
jag retas utan att skämmas.
(Du kunde ha fått mig,
din förlust, eller hur?)

Åker på efterfest,
går över gränsen.
Skit samma,
inte mitt bekymmer.
Egoistisk liten människa,
än sen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0