Klump (del tre)

Det finns inget annat att göra än
fatta mod, ringa upp, få svar.
Så vi pratar, berättar om klumpen,
hur den påverkar, stör, gör mig ful.

Han undrar; Vi pratade om så mycket,
vad exakt menar du? Berätta.

Kan inte formulera mig,
svårt med det verbala.

Biter mig hårt i läppen, vet att
nederlaget är nära, lika bra att det är över nu,
vill ju ändå inte vara seriös.
(jo, jag vill, så satans jäkla mycket).

Läget, tillfället, tidpunkten är så fel
för den här konversationen.
Ord kommer till slut över mina torra läppar,
ställer frågan; Vill du fortfarande ses?

Säljarens svar kommer direkt och rakt;
Men för f-n, klart jag vill, varför inte?
Klumpen krymper, lugn infinner sig,
kanske, kanske är han på riktigt.

Senare, skickar bekräftelse-sms,
svar uteblir, återgår raskt, brutalt
till gårdagens mörker och ångest,
klumpen äter och växer.

Idioti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0