Ist

Istället för att;

- följa med ut på behövligt tokeri, stannar jag hemma, är ful, dränker mig i självömkan.
- plugga gör jag allt annat, städar, tvättar, bakar, välbehövligt men verkligen inte prio ett.
- inse vad jag faktiskt kan, klarar av, fokuserar jag enbart på det jag inte kan eller klarar av.
- äta mat som bara behöver värmas, ignorerar jag hungern, ersätter med kaffe och nikotin.
- glädjas åt att Säljaren hör av sig, tror jag på allvar att han tröttnat, träffat någon annan.
- skriva reflektioner, häller jag upp vin och tänker storhetsvansinniga tankar.
- säga till Byråkraten att vi inte ska ses mer, ljuger jag, kan inte avsluta helt, inte än.
- slänga ut vemodet, stänga dörren för Thom, bjuder jag in dem till ännu en helvetes natt.
- svara låter jag det ringa, orkar inte prata, med någon, en kväll som den här.
- se hur mycket jag utvecklats, tittar jag bara bakåt, hela tiden.
- vara nöjd med situationen, söker jag bekräftelse från idioti, varför vet jag inte.
- verkligen skicka de där meddelandena, höra av mig, tänker jag "gör det imrg".
- skriva examination, den enkla, målar jag tånaglarna.
- njuta av nystädad citrondoftande lya, tjuvröker jag under fläkten.
- göra något vettigt, seriöst med mina ord, skriver jag här undrandes över vem som fortfarande orkar läsa.

Bjäbb

Kommentarer
Postat av: K

Jag läser.

2010-12-05 @ 00:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0