Stilla natt

23.40 
Försöker somna till dålig amerikansk serie, utan framgång.
00.35 
Vrider mig, tränger undan tankarna, ser på dansk polis, måste sova men det går inte.
01.25 
Mobilen ringer, ignorerar. Ett pip låter mig veta att jag har ett meddelande att lyssna till, orkar inte, kan inte tänka mig att det är viktigt.
01.30 
Amerikansk kult börjar, stänger av ljudet, vågar inte riktigt se/höra en natt som den här.
01.50 
Ett sms anländer, mest blaj, förutom tre ord som först fyller mig med värme, som övergår i tårar och sen ilska. Röker en cigarett. Måste verkligen sova nu.
02.01 
Mobilen ringer igen, jag ignorerar, låt mig vara, måste sova. Lyssnar av telesvar utan att förstå det som sägs, inget viktigt, tydligen efterfest många mil härifrån.
02.15 
Ser på amerikanska advokater, måste, måste sova. Tankarna mal, rastlösheten kryper, utslagen blossar aggressivt upp över hela min kropp.
02.38 
Grannarna kommer hem, för ett jäkla liv, bråkar dom nu igen?
02.59 
Ångesten kopplar greppet, klockan ringer om tre timmar, lång dag väntar (varför skrev han just de orden? Varför nu, när jag äntligen har bestämt mig för att släppa taget).
03.07 
Dum amerikansk komedi visas, går upp, värmer mjölk. Måste sova, orka med morgondagen, röker (måste sluta med denna fula ovana). Undrar om DN kommer snart?
03.17 
Grannarna skrattar nu, tydligen efterfest där med. Dricker sakta min varma mjölk (mamma säger att det hjälper, men jag är skeptisk). Tänker på kollegan, tillåter mig att längta efter honom (varför skrev han så där? Min sjuka hjärna kan inte sluta undra, övertolkar som vanligt, varför bry sig om ord, tre jävla ord, skrivna på fyllan?) Grannarna festar på, ytterligare ett avsnitt dum amerikansk komedi, jag skrattar inte en enda gång.
03.45 
DN kommer äntligen, läser kultursidorna. Är det någon idé att göra mer sovförsök?
04.20 
Funderar om Muse-skivan kommer idag eller imorgon.
05.00 
Inser att klockan ringer om en timme, ger upp, fixar starkt kaffe, plockar fram kurslitteratur.
05.18 
Undrar hur jag ska orka med den här dagen.
(vill inte vara vamyr längre)

Till er andra;
Hoppas ni har sovit gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0