Allt annat

Är efter med studierna,
värre än vanligt.
Redovisningar, projekt, examination,
samlar allt på hög.
Får inget, verkligen inget gjort,
bara några få veckor kvar.

Herr B camperar fortfarande
på min soffa.
Han tycker det funkar jättebra,
jag är av en annan åsikt.
Det är nästan (men bara nästan)
att jag saknar NA.
Henne kunde jag iaf skälla på
utan att hon fick ångestattack
och social fobi.

Är inne i en väldigt låg period,
ser inget slut på det mörka.
Känner mig kluven på ett sätt
jag inte riktigt kan hantera.
Längtar vansinnigt mycket
efter tonåringen, mamma
och underbara vänner.

Träffar inte prinsessorna
lika mycket som jag vill göra.
Kanske är det mitt fel,
kanske finns det inte plats.
Tråkigt är det,
behöver dessa ljuvliga varelser
i min närhet för att behålla
livsglädje och framtidstro.

Nu ska jag skriva rapport,
skissa på ultimat utemiljö,
redovisning kl 13.

ps
Dagens Rocky (DN); Han har träffat en tjej och kompisen säger; "Grattis! Det är väl första gången på fyra år?" Rocky svarar; "Ja, men det har varit jävligt skönt att slippa de där känslorna, vara svartsjuk och besatt! Jag gillar inte mig själv när jag är kär... Arg hela tiden!"
Hm, känner man igen sig, kanske?

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0