Skönt med helg

Helgen börjar vid lunch fr.
Möter upp moster för långfika,
som leder till spontan middag
med kusiner och prinsessor.

Möter upp NA senare,
seriös, oplanerad krogrunda.
Avslutar med onödig bortamatch
på fel sida stan.

Vaknar med lätt ångest,
inser att jag är sen till samling,
att jag måste ta pendel.
Lånar tandborste, deo och drar listigt iväg.

Gemensam färd till Ikea,
intag av köttbullar, cola, kaffe.
Bland skrikiga barn och kundvagnar
har jag vansinnigt roligt med mitt sällskap.

Vidare till nästa anhalt,
och nästa och nästa och nästa.
Det är kväll innan jag får en chans
att lukta som vanligt.

Färden går vidare,
hämtar vin, beställer mat.
Fortfarande härligt sällskap,
somnar sent.

Kl ringer 06.45 sö morgon,
beger mig ut i kylan, upphämtad 08.15.
Ska hjälpa moster att flytta,
några timmar senare åker vi norrut.

Allt flyter på, bättre än planerat,
tidsschemat håller, humöret på topp.
Åter i Sthlm vid 19,
sätter nyckeln i dörren en timme senare.

Annars?
Jo, tack,
tentaångest och halsont.

puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0