En helt vanlig måndag i mitt spännande liv

Går upp hyfsat i tid, åker till biblioteket, hittar referenslitteratur som jag ogenerat kopierar.
Givetvis krånglar kopiatorn och snor pengar från mitt campuskort.
Besöker studievägledaren, som mer än en gång påpekar att de gjort ett undantag, enbart för mig. Jag svarar, snällt, tack så mycket, men undrar om jag verkligen gjort rätt.
Smsar med kurskamrater, ska ses imrg och reflektera och konsultera.
Fördriver tiden med några onödiga timmar i affärer.
Provar, kollar, klämmer på saker jag varken behöver eller har råd att köpa.
Tar tåget hem, måste handla, tar "vägen" genom gallerian, äter skräpmat, bläddrar bland filmer "två för 99:-", "Illusionisten" och "God afton herr Wallenberg" hamnar i min korg.
Upptäcker att jag glömt listan, försöker komma på vad som stod och köper allt annat än det jag skulle.
Väl hemma fastnar jag framför datorn, fixar lite med klassens forum, besvarar mail jag skulle ha gjort redan förra veckan, kollar några bloggar.
Börjar städa, ordentligt, dammar, dammsuger, skurar golv, skrubbar badrum, fixar gigantisk tvätthög. Tänker på massa onödiga saker under tiden.
Kan bara inte mitt huvud sprängas så jag slipper alla dessa förvirrande tankar och funderingar?
Sambon är i fjällen och "åker skidor", så mitt städade hem kommer faktiskt att förbli städat, iaf några dagar till, vilket fyller min sjuka hjärna med en viss tillfredsställelse.
Inser att jag har hur mycket som helst att läsa inför morgondagen och gör ett tappert försök.
Efter tjugo sidor tröttnar jag, ringer A istället. Hon ser på CSI och funderar på att börja äta mera frukt. Jag blir lite lätt avundsjuk, vill också ha kabeltv, frukt äter jag faktiskt (jo, mamma, det är sant).
Så, här sitter jag, framför datorn igen, utan mål och mening, funderar på vad jag ska göra. Eller rättare sagt, vilken film jag ska försöka somna till.
Imrg ringer klockan 06.15 och en ny spännande dag tar sin början.
Bitter? Jag? Lägg av!

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0