Ja, vad händer?

Är på besök i verkligheten,
dvs har verksamhetsförlagd utbildning.
Tris utmärkt, känner mig uppskattad.
Men det är full fart hela dagarna.
Kommer hem helt slut,
ofta med sand i håret och
diverse rester på kläderna,
men tillfreds med mitt val.

Med studierna är det ganska knackligt,
ligger efter med alla uppgifter
för den här kursen,
vet inte hur jag ska hinna med.
Skriver mina satans reflektioner,
lite lätt desperat på tunnelbanan,
mellan förskola, jobb och hem.
Examinationsuppgiften orkar jag inte ens tänka på.

Jobbar en del extra,
kanske något för mycket,
risken finns att fascisterna
snart lägger sig i.
Orkar inte bry mig om det
för tillfället.

Herr B camperar i min soffa,
funkar bra trots lite olika
dygnstider och rutiner.
Men han är snäll och
diskar nästan varje dag.

Om några veckor vrålar tonåringen
"Sjung om studentens lyckliga dar"
Min lilla skrutt tar studenten!
Herregud, vart tar tiden vägen?

Annars?
Imrg kommer A på besök.
Det blir Lasse Lindh live
samt ett å annat glas rosé.
Nice!

Ja, det är väl det
som händer just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0