Extrajobb (extra jobbigt?)

Det där haket jag valt att jobba extra på,
är verkligen ingen lek.
Aldrig en lugn stund, fullt upp hela tiden,
ingen chans att göra något extra.
Men det är kul, i sin enkelhet,
det krävs så lite av mig för att få pluspoäng.
Helt galet igår, idioti från start,
men jag fixade det.
Fick otroligt mycket beröm av min gäster,
vilka jag i min tur berömde tillbaka,
fick dom att skratta,
tycka synd om mig.
Jobbade över,
mina kollegor tyckte det var helt fantastiskt
att jag kunde stanna två timmar extra.
Jag tyckte det var helt fantastiskt
att några kunde gå hem
när det var total kaos i restaurangen
och vi låg efter med typ allt.
Jag är inte riktigt van med,
kommer nog heller aldrig att bli,
att lämna jobbet när allt är helt upp och ner
bara för att det står en sluttid på schemat.
Men vi är alla olika,
antar att det sättet
jag är upplärd på att jobba
håller på att dö ut,
på gott och ont.
Vi får väl se,
hur länge jag står ut.
Just nu är det ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0