Under solen (inget nytt)

Det blev ingen dejt med busschaffören.
Vet inte hur många gånger han ringde,
det var bara krångel hela tiden.
Orkade inte lyssna till slut.
Sista gången han ringde var kl närmare halv elva.
- "Det verkar rätt kört"
- "Kan man nog säga" svarade jag.
- "Vad gör du imrg? Jag vill verkligen träffa dig.
Kan du inte ringa när du har vaknat, snälla"
- "Visst, vi höres imrg"

Jag har varit vaken sedan kl åtta.
Har inte bestämt mig än om jag ska ringa eller inte.

Hur som helst,
jag var fixad och uppklädd,
varför sitta hemma?
Ringde och väckte PA ur hans fredagskoma.
Som den gentleman han är dök han upp ganska omgående för att hålla mig sällskap.
På favoritstället träffade vi en gammal kollega och hennes man.
Det blev en mycket trevlig kväll.

Sent på kvällen sprang jag på secret crush.
Han kunde inte förstå att min dejt hade dumpat mig.
Det skulle han aldrig göra.
Han är verkligen nice.
(suck)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0