Kul kväll (eller inte)

Kul, del 1;
Träffade "secret crush", pratade massor.
Imrg kommer han och hans fru och käkar på jobbet.
Dom har varit gifta väldigt länge, 
han tror nog att han fortfarande är kär.

Kul, del 2;
Ärret kommer in på jobbet.
Lika snygg som vanligt.
Berättar hur nykär han är,
att dom flyttat ihop, ska köpa hus.

Kul, del 3;
Missat samtal 00.03.
Prospect har ringt.
Ringer upp men hamnar hos mobilsvar.

Kul, del 4;
Får en utskällning av busschaffören.
Undrar varför jag inte ringde,
som jag lovade för typ tre år sedan.
Orkar inte tjafsa, ger honom mitt nr och ber honom höra av sig.
Så får vi väl se hur angeläget det är utan alkohol i kroppen.

Kul, del 5;
Och det här är faktiskt kul, på riktigt.
Söta I fixar så jag får åka raggarbil hem.
Det var nog tjugo år sedan sist.
Men det väckte minnen jag klarar mig utan.

Annars?
Lugn kväll på jobbet.
Inget vin hemma.
"Livet är bara ett tillfälligt stopp i förruttnelse processen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0