Kaffe & tårar

Förstår ingenting av det som hände igår.

Vaknade tidigt,
rejält ledsen.
Ringde NA, började gråta igen.
Äh, kom igen,sa hon, vi tar en fika på stan.
Så bjöd hon på kaffe och jag fick gråta en omgång till.
När jag torkat mina tårar lekte vi rika och shoppade oss lyckliga.
Sen var det dax att gå på info-möte på arbetsförmedlingen.
Stod ut i 45 minuter, sen drog jag.
Hem för klädbyte och iväg till jobbet, där det var en aning att göra.

Det blev liksom aldrig någon bra ordning på den här dagen.
Fast jag fick två gulliga sms från busschaffören.
Sagt är sagt,
T kan be om ursäkt hundra gånger om,
för inget kan få mig att glöma det som jag fick höra igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0