Salig röra

Ofrivillig ledig fredags kväll.
Bestämde mig för att åka direkt hem efter en kort dag på jobb1.
Dax att tvätta och tokröja.
Direkt hem blev blev det,
fast först efter en sen lunch och stros på stan med MT.

Väl hemma fick jag beslutsångest.
Visste inte vad jag skulle börja med,
så det blev lite av varje.
Resultatet är givet.
Det var grymt tråkigt att diska, tvätta, rensa klädkammaren,
spika sladdar, städa garderoben, sortera papper, slänga skräp osv

Så jag tog en paus.
Nikotin och vin.
Så nu sitter jag framför datorn istället.
Lägenheten helt upp och ner,
kläder och skräp i en salig röra,
inget är färdigt.
Tror nog jag fyller på glaset, ringer A
och städar klart en annan dag.

Annars?
Trotsade krog-förbudet igår.
Visst är jag duktig?
Men jag har svårt att säga nej när N ringer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0