Myrstack

Ofrivillig ledig fr kväll,
hamnade framför datorn.
Istället för att skriva den där jäkla ansökan,
fastnade jag på Facebook.
Började "klicka" runt, kollade vilka mina "vänner" hade för "vänner.
Herregud...
Blev yr,
lite lätt illamående
(tror inte det berodde på vinet).

Till slut visst jag inte vems "vänner"-sida jag var på.
Alla känner alla, verkligen.
Snacka om myrstack.
Seriös byhåla.

Lade ner projektet.
Raderade min profil.
Avslutade kontot, så att säga.

Om nu någon skulle vilja hitta mig, ha kontakt,
ringa eller varför inte skicka ett vanligt brev med frimärke,
så finns jag i katalogen
(ni vet, den där tjocka boken som brukar ligga i trappuppgången 1 gång/år,
som man får ta alldeles gratis).
Eller sök mig på www.eniro.se
om du känner dig mer modern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0