Sensor

Bedömde Ks avgångselever igår.
Var nog lika nervös som tonåringarna.
Men det gick över förväntan.
Askul att komma in som elak domare.

Sen långfika hemma hos K.
Äntligen tid för seriös uppdatering.
Hon är en underbar, klok människa.
En vän jag verkligen uppskattar.

Dejt med prospect på kvällen.
Började bra,
avslappnat och mysigt på hans balkong.
Vidare till favortitkrogen,
vin och mat.
Samtalet spårar ur,
känner avsmak,
men prospect räddar situationen.
Vi bestämmer oss för att gå hem,
jag tar notan,
han protesterar.
Men det sista jag vill höra är att han alltid betalar.
Bäst att ha ryggen fri.

Jag tycker om prospect.
Men,
klarar han mina demoner?
Mina förbannade nojjor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0