Dolt nr

00.11, lördag kväll,
klar på jobb2,
dolt nummer ringer på mobilen.

Det är polisen som undrar om jag är mor till tonåringen.
Har jag möjlighet att hämta honom omgående?

En massa tankar dyker upp, blir även lite full i skratt.
Så var det äntligen dax för första offentliga fyllan.

Säger till lagens långa arm att jag kommer direkt,
beger mig mot torget för att möta upp.

Men, som jag redan visste,
det är ingen fara.
Tonåringen är nykter.

Anledningen till att han har blivit "tagen" är att kompisen har oöppnd öl i fickan.
Givetvis var tonåringen tvungen att ifrågasätta deras prioriteringar...

Det blev buss hem och ett långt, mycket givande samtal.
Tack, farbror blå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0