Modem på vift

05.30 (söndag morgon)
- Vart är modemet?
- Va? Jag la det på sängen.
- Nej, det är inte här! Måste boka tågbiljett.
- Ah, men leta då, jag la det där.
Vänder upp och ner på hela hotellrummet... x2.
Nix, inget modem, kul.

09.30
Klockan ringer, dags att gå upp.
Vänder upp och ner på rummet igen, tömmer, känner, letar i väskor, fickor
och lådor men inget modem.
Inget internet, ingen tidtabell, ingen biljett. Hur ska jag komma från byhålan?
Ringer sambon, inget svar.

10.55
Packad och klar, går till tågstationen.
Har ett svagt minne av att det går ett tåg vid 11.30 och
hoppas på en fungerande biljettautomat.
Fortfarande inget modem, fortfarade inget svar när jag ringer.

11.31
Kliver på sunkigt tåg, med biljett utan sittplats.
Lyssnar på två fulla letter som försöker stöta på några unga tjejer.
Lyssnar på en arg dam, vars sittplats inte finns.

13.20
Snart hemma, ringer sambon, fortfarande inget svar.

13.35
Möter sambon vid bussen.
- Jag hittade inte modemet.
- Va konstigt.
- Har du kollat din väska?
- Ja, klart jag har. Hej då.

13.45
Ringer och hon svarar.
- Har du verkligen kollat överallt?
-Men jaaa.

15.15
Besök hos Telenor-butik.
- Hur får jag ett nytt modem?
- Alltså, du får köpa ett nytt simkort, ett nytt modem kanske du hittar på nätet.
- Va?
- Ja, ett begagnat. Annars får du skaffa ett nytt abonnemang...
(Dret)
- Ska vi spärra det gamla?
- Visst...

15.43
Sambon ringer
- Hej...
- Hej du.
- Jag hittade modemet.
- Hm, vart?
- Det låg i byxfickan...
- Bra jobbat, har precis spärrat det.

(suck)

Kommentarer
Postat av: K

jag förstår dej precis, det är så härligt med barn... =)

Ringer dej från storstan i möra!

2008-12-15 @ 17:08:06
URL: http://ljusblondie.blogg.se/
Postat av: sickan

BARN.. nä nu jävlar

2008-12-15 @ 19:13:10
URL: http://caliber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0