Fyra, tror jag

Helgen var över förväntan.
Galet rolig fest på fr,
massor av folk jag inte träffat på länge.
På lö kom K.
Det blev snabbterapi innan I och NA dök upp.
Sen var det bara att ge järnet,
Singstar och asgarv.

Väl ute på krogen blev det nog för mycket.
Sa saker jag inte menar, lovade mer än vad jag kan hålla
och sänkte mig själv genom att göra något jag igentligen inte ville.
Men det är min ångest,
den här gången kan jag hantera den.
Det är inte värre än så.

Bakfull sö.
Hockey och pizza.
Sen en lång lång fika med L.
Välbehövligt och givande.

Igår, vansinning dag på jobb1,
som bara känns meningslöst.
Väl hemma pratade jag med A väldigt länge i telefon.
Tror jag fick i mig fyra glas vin under tiden.
Och?
Jag somnade iaf väldigt gott.

Annars?
Råkade se ett kort på honom under helgen.
Sen dess har han varit i mina tankar mest hela tiden.
F**k, jag vill inte ha honom där!
För det är upp till honom,
det är hans val om vi ska ses.
Jag sa det till honom sist vi sågs.
Han vet att jag har rätt.
Jag vet att det är bäst så,
men det gör ju inte saknaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0