Frilans

När jag får frågan om vart jag jobbar brukar jag svara med ett leende; "Jag frilansar"
- Frilansar, det låter så oberonde, självständigt och fritt.
Det är det inte.
Skit är vad det är.
Ständig jakt på jobb och timmar.
Ständig oro för att få ekonomin att gå ihop.
Ständigt slit och trötthet.
Aldrig en chans att planera något mer än två dagar framåt. Inte en chans att ha ett socialt liv med familj och de få vänner som finns kvar.
Men, samtidigt så har jag faktiskt kul. Är det här alternativet till att sitta i "bunkern" 07.15-16.00 varje vardag så är valet enkelt.
Då är jag med glädje oberoende trött, självständigt sliten och fri från socialt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0