Jocke Berg

Jag älskar Kent, framför allt Jocke Bergs texter.... min son säger att jag "hjärntvättat" honom med Kent i alla år så han kan inget annat göra än att gilla dom :-). Vi var och såg dom tillsammans förra sommaren, mycket bra konsert och en fantastisk upplevelse att dela!
Ett smakprov ur mina favorittexter;

"Låt mig behålla det här/Det kan väl jag vara värd/Kom och slå sönder min värld/Det är allt jag begär"
(Flen/Paris, The hjärta & smärta EP)

" Och på håll ser jag ljusen dö i dimman/Precis när mörkret tändes upp igen"
(Den döda vinkeln, Du & jag döden)

" En gammal sång får en helt ny text/En äcklig röst som billigt sex/ Och jag har inga vänner kvar/Visst är livet underbart"
(Bergochdalvana, Hagnesta Hill)

"Äntligen har jag hittat orden/Och jag hittar dina händer under bordet"
(Innan allting tar slut, Isola)

"Fyll min mun med din.../Fyll min tid med någonting/Fyll min mun med din/Alldeles för kalla tunga"
(Istället för ljud, Verkligen)

ps
Det finns två låtar med Kent jag inte riktigt klarar av - men vem är perfekt?
("Elit" och "Duett", ifall någon undrar...)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0