Personalfest

...Varför ska alla sanningar sägas på personalfesten när alla har för mycket alkohol i blodet? Varför ska alla "problem" lösas under en kväll, en gång om året? Undrar om jag var den enda som vaknade dagen efter och undrade om man har något jobb kvar?
Hur som helst, hamnade på krogen, drack för mycket, dansade o hånglade... Följde med den "utvalde" hem, drack ännu mer, sov över... and here we go again... (suck)
Efter tre nervösa telefonsamtal så bestämde vi att ses igår... Så sitter man där, med en tekopp och försöker leva upp till den positiva, sprudlande människa man var sist man sågs - ni förstår nog hur bra det gick (eller inte). Fast måste nog säga att det gick bättre än förväntat, tyvärr...
Så börjar tankarna igen; vad är det för fel på honom, som verkar intresserad av mig, hur många andra träffar han just nu, vad ser han hos mig, visar han sitt rätta jag och har han verkligen lyssnat på Muse? (och tycker det är bra) Hatar mig själv och mitt pissiga självförtroende! (urk) Vad jag tycker om honom? känns inte riktigt relevant just nu... Men mycket bra musik i skivsamlingen, P1 på morgonradion, fick låna böcker och han fixade två skivor åt mig! (så nu favorit-taxichafför, har jag lyssnat på Scott Walker! och du fick rätt - jag gillar det!)
Önskar bara att han kunde ha sagt något annat än "ha så kul ikväll, vi höres" när jag gick i morse...

Kommentarer
Postat av: Peter

Svenskar och personalfest = Reptilinstinkt efter några drinkar.

Fast du verkde ju ha det lattjo. Det är ju huvudsaken. :D

2006-12-28 @ 18:31:50
URL: http://peterandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0